vrijdag 31 augustus 2012

Op verzoek...

...van vriendlief; of ik even wilde toelichten wat een 'kop' in de recepten betekent.... Maar natuurlijk!

Zoals jullie begrijpen, is koken een hobby van me. Met een BGB (Banded Gastric Bypass), is het echter best een uitdaging, daar ik lang niet alle voedingsmiddelen meer kan verdragen; toch alle voedingsstoffen binnen wil krijgen; werk en een gezin heb, dus snel iets op tafel wil zetten; en wil (blijven) genieten van al het lekkers dat er is..... Dus ik struin het internet af, lees vele kookboeken en probeer zelf e.e.a. om zo tot leuke, makkelijke, goedkope en lekkere recepten te komen. Met regelmaat is de basis van een recept Amerikaans, en zo komt het dat er wordt gerefereerd aan een 'kop'. Om het mezelf eenvoudig te maken, heb ik voor enkele euro's deze geweldige maatschepjes gekocht (Marskramer). Ideaal, ik gebruik het zo vaak! Haal er ook één!

Vandaag heb ik gewerkt en had ik voor de lunch mijn welbekende komkommer-crackers mee naar het werk (overheerlijk met een beetje tonijnsalade). Tussendoor nog wat thee en water en 's avonds als avondmaaltijd 'onionrings' van de BK op.... Ik wilde graag iets warms, geen soep, wel makkelijk verteerbaar... Tsja, dan blijft er op Schiphol niet heel veel meer over... Het belang van maaltijden vooruit plannen (en vooruit klaarmaken/meenemen) blijkt maar weer!

Vergeet dus niet te plannen; niet alleen je maaltijden, maar ook je doelen/mijlpalen! Go for it!

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten