maandag 20 augustus 2012

Hot hot hot weekend...

Altijd goed, een vrij weekend vol leuke afspraken! En dan ook nog eens zulk mooi weer!

Zaterdag ben ik de dag met een cracker begonnen, dat eet ik niet zo vaak. Ik beleg een cracker zo compleet mogelijk, liefst ook met wat cressen, lijnzaad o.i.d.

Aan het eind van de ochtend hadden we een brunch. Ik probeer me altijd een beetje voor te bereiden, door alvast het menu van het betreffende restaurant op internet op te zoeken (om zo verstandige keuzes te kunnen maken), maar in dit geval lukte dat niet. Was ook niet zo erg, het was een brunch in buffetvorm, altijd makkelijk -> zo kan ik zelf keuzes maken, op m'n gemak (echter, héél gezellig eten vind ik het niet). Het werd een bouillon vooraf, met daarna wat hapjes van o.a. paling en kaas. 's Avonds hadden we nog eens een heerlijke BBQ; heel fijn eten voor iemand zoals ik, het komt niet allemaal in 1 keer op tafel, maar in delen.....wel zo handig! Zoals beloofd had ik de hele dag water en wat tomatensap bij de hand, dat heeft ervoor gezorgd dat ik verder niet 'gesnoept' heb!

Zondag zijn we met ons gezinnetje afgereisd naar de bossen bij Breda, om daar te gaan fietsen. Uiteraard zijn we gestart met een kop koffie op een gezellig terras (inclusief 1 stuk appeltaart, daar neem ik dan 2 hapjes van, de rest is voor vriendlief en de kids). Onderweg hebben we gepicknickt en 's avonds 'makkelijk' (lees: niet) gekookt. Nou ja, ik had heel erg veel zin in geitenkaas met spek, walnoten en honing..... Ziet er heerlijk uit toch? Maar helaas, het spek valt toch niet goed bij mij.... Dus dat is bij 1 stukje gebleven. Een aangepast recept is in de maak, want die combi is zó lekker.... Wordt vervolgd dus!

Tip: koop voor nog geen € 2,00 een ijsjesvorm (bijvoorbeeld bij Xenos). Ideaal om met het warme weer van de afgelopen dagen, een zelfgemaakt ijsje te kunnen verorberen. Neem wat overgebleven vruchtensap van een juice of smoothie en giet het in de vormpjes. Na enkele uren is het ijsje al klaar! Geen afval van stokjes of papier, geen toevoegingen of iets, nee, puur natuur! Probeer maar eens!

Nu is de schoolvakantie alweer ten einde, structuur en regelmaat weer in zicht! Mmmmm, alhoewel, de eerste nachtdiensten staan binnenkort alweer op de agenda.....! Nu nog maar even, om werk en school heen, van het mooie weer genieten!

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten