zondag 5 augustus 2012

A working Saturday with balls!

Gisteren begon gehaaster dan ik dacht en dus kon ik pas van mijn ontbijt (de supersmoothie) genieten toen ik al in de auto zat.... Lang leve de rietjes, zal ik maar zeggen! Kortom, alle maaltijden schoven in tijd een beetje op..... In de loop van de middag heb ik nog 250 ml groentensap (versgeperst) op, water, een cappuccino en een kiwi. Aan het eind van de middag werd mijn avondmaal dus een 'dinch' (lunch/diner), overheerlijke pikante vega-balletjes in een koriander-yoghurt saus; 'Indian Pikky Balls'!

Na afloop van mijn werkdag kon ik me niet bedwingen en heb ik nog Chili Cheesenuggets (BK) op (één van mijn 'slechte fav's'). Ik ben doorgereden naar een verjaardag waar ik verder alleen wat glazen water op heb en een paar cashewnootjes. Het blijft fantastisch om te ervaren dat ik na ongeveer 10 nootjes echt vol zit, terwijl ik voorheen met gemak een heel zakje op kon eten...!

Supersmoothie:

  • 2 handjes Gojibessen geweekt in een bodempje water (ongeveer 15-30 minuten)
  • 2 sinaasappels
  • klein glaasje Acai-bes en rode vruchtensap (Healthy People)
  • kleine theelepel Greens
Schil de sinaasappels dik en in stukjes. Doe de stukjes samen met de bessen (inclusief weeksap) en de andere ingrediënten in een kom en mix dit met de staafmixer tot een drinkbare smoothie. Omdat ik het middels een rietje heb opgedronken, heb ik het een klein beetje gezeefd.

Indian Pikky Balls:

  • 6 groenteballetjes (Tivall)
  • Marinade van 1 el sambal oelek, 2 el Kikkoman sojasaus, 1 geperst teentje knoflook
  • Stukjes komkommer (hoeveelheid naar behoefte)
  • 2 lente-uitjes in ringen gesneden
  • Dressing van 2 el Griekse yoghurt, 1 tl Harissa, half bosje koriander (fijngeknipt)
Doe alle ingrediënten voor de marinade in een schaaltje, voeg de balletjes toe, dek af en zet apart. Maak de dressing door alle ingrediënten samen te voegen. Laat in een koekenpan 1el kokosolie warm worden en bak op laag vuur de gemarineerde balletjes in een paar minuten bruin. Laat ze afkoelen.

Daar ik dit gerecht op mijn werk heb gegeten, heb ik de balletjes samen met de lente-ui en komkommer in een bakje gedaan en de dressing apart verpakt. De balletjes met groenten heb ik in de magnetron opgewarmd en de dressing er daarna overheen gegoten. Een heerlijke low-carb maaltijd met pit en heerlijke Indiase invloeden! 4 balletjes waren voor mij voldoende, het was nomnomnom!

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten