donderdag 16 augustus 2012

Oh... Sunny days!

Heerlijk, zo'n weekje vrij! Jeroen, mijn 2 knullen en ik boffen met zulk heerlijk weer! Gisteren stond er een dagje strand op het programma; een dagje Egmond aan Zee, familie opzoeken! Het was super! Voor de lunch waren de broodjes voor de kinderen meegenomen, voor mezelf had ik een lekkere Raw courgette-komkommersalade gemaakt (simpel: reepjes courgette en komkommer), met apart een heerlijke mango-dressing erbij. Doordat ik de courgette en komkommer reeds de avond van tevoren had gesneden en had besprenkelt met wat citroensap, was het de volgende dag toch wat zachter en nog beter verteerbaar voor mij!

 

Mango-dressing:

  • 1 rijpe mango in stukjes gesneden
  • 3 dadels, ontpit
  • half bosjes bieslook wat fijner gesneden
  • half chilipepertje fijn gesneden
Doe alle ingrediënten in een keukenmachine (of met staafmixer) en blend dit tot een smeuïge dressing. Voeg naar smaak extra chilipeper en/of fijngesneden bieslook toe.

 

Met nog meer warme dagen voor de boeg heb ik vandaag een heerlijke watermeloen gescoord, en hier een heerlijke watermelon-juice van gemaakt. Koud zetten in de koelkast en dan: genieten van héél véél heerlijks! Niet alleen fantastisch om de dorst te lessen tijdens warme zomerdagen, maar óók om het gevoel van zomer op te roepen als het slecht weer is en óók decoratief om tijdens een BBQ met familie/vrienden in diverse mooie karaffen/kannen op tafel te presenteren! Draai 'Watermelon Man' van Herbie Hancock op de achtergrond! Succes verzekerd!

 

Watermelon-juice:

 

  • halve watermeloen in stukken gesneden
  • blaadjes munt
Blender de stukken watermeloen in een blender. Zeef het sap door een fijne zeef boven een kom. Schenk het vocht over in een decoratieve kan, die gevuld is met de muntblaadjes, en zet weg in de koelkast. IJskoud het lekkerst! Hoeveelheden meloen en munt kunnen naar personen/smaak aangepast worden.

 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten