vrijdag 23 november 2012

I love fish!

Zoals bekend, eet ik graag vis en gebruik het dan ook in vele recepten. Vandaag een aantal suggesties hoe ik vis de afgelopen week in het dagelijks eetpatroon heb verwerkt.

Schaal- en schelpdieren zijn zeer vitamine (B12)-, eiwit- en mineralenrijk (selenium, ijzer en natrium). Deze probeer ik dan ook wekelijks te eten. Een makkelijke maaltijd is natuurlijk altijd een bord gekookte mosselen! J'aime les moules! Garnalen had ik ook in huis en daar heb ik vandeweek een heerlijke lunch mee gemaakt. Simpelweg een halve avocado fijnprakken en eventueel verder op smaak brengen met wat peper, druppeltje sesamolie en/of citroensap. In een glas scheppen en vervolgens wat garnalen er bovenop scheppen. Aftoppen met een sausje gemaakt van een schepje mayonaise (light, als je wenst) met een schepje sweet chili-saus! Wat wasabi-sesamzaadjes erover en voilà!

Jeroen wilde graag zelf een keer sushi maken en dus hebben we deze week ook sushi gegeten! Sashimi en wat 'alternatieve' sushi (zonder rijst) voor mij. Rijst had ik vervangen door avocado gemengd met flink wat alfalfa.

Van de verse tonijn die over was, heb ik tonijntartaar gemaakt, dat ik heb meegenomen naar mijn werk, jammie! Simpelweg tonijn in hele kleine blokjes snijden (zo fijn mogelijk), op smaak brengen met sojasaus en wat fijngesneden bosui. Serveren met wat wasabi-sesamzaadjes.

Zoals Nigella Lawson ook altijd zegt: have a nice fish-friday!!!!

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten