zondag 23 september 2012

Hapjournaal

Mijn eetdagboek van gisteren:

Met een middagdienst voor de boeg, kon ik de dag rustig beginnen. Na het gebruikelijke glas lauw water met citroensap, ben ik de ochtend gestart met een heerlijke banaan-smoothie. Wel wat zwaar op de maag, deze maak ik dan ook alleen maar klaar als ik veel tijd heb om rustig te ontbijten; het is ook ideaal na het sporten overigens! Simpelweg evenveel banaan als bleekselderij in de blender, even blenderen en klaar is je super-smoothie! Het is een verrassende combinatie, moeten jullie echt eens proberen! In de loop van de ochtend nog een kop koffie en een kop thee gedronken, mèt een overheerlijke homemade bonbon erbij.

 

De lunch was wat sashimi van rauwe zalm, dat was nog over van de avond ervoor (spontaan gourmetavondje, met heerlijke zalm op de grill...). Daarbij heb ik nog wat plakjes komkommer gegeten.

Bij aankomst op het werk ben ik mijn dienst begonnen met een cappuccino, en wat later nog een kop thee met 3 Maria-biscuitjes. Gedurende de dienst heb ik nog 250 ml water en 250 ml jus d'orange gedronken.

Voor de avond had ik een heerlijke Cherry-Tommy soep gemaakt en meegenomen. Een fantastisch makkelijk en verrassend recept, eigenlijk het beste te eten tijdens een warme zomerdag, net zoals bijvoorbeeld een gazpacho. Hoewel ik gek ben op de herfst, geloof ik dat ik schijnbaar toch nog wat hunker naar warmere dagen??? Maar goed, deze variant op de gazpacho is echt superrrrr! Thx to Megan!

Cherry-Tommy soep:

  • 250 ml tros-cherry tomaten
  • 1/3 kop blauwe bessen/kersen/bramen (net wat je in huis hebt of kunt krijgen)
  • 6 blaadjes basilicum
  • 1 tl citroensap
  • 1/2 kop jus d'orange
Doe eerst de tomaten en bessen in de blender en mix dit tot een gladde soep. Doe de overige ingrediënten erbij en mix nog even goed door. Direct opdienen. Indien het later gegeten wordt, soep op tijd uit koelkast halen en op kamertemperatuur laten komen.

 

Na nog 3 biscuitjes en een glas water heb ik de avond afgesloten met mijn 'slechte fav', jawel.... De Chili-cheese nuggets..... Tsja..... Het was alweer even geleden, haha! Bij thuiskomst had ik nog het plan een goed glas wijn met mijn lief te nuttigen, maar ik was zo moe, dat dat er niet meer van gekomen is.... Zzzzzzzzzzz............ -:(!

 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten