dinsdag 4 september 2012

Dankbaar

Afgelopen nacht heb ik gewerkt, en daarna was er oppas voor de jongste, dus ik had ook nog even lekker kunnen slapen. Bij het wakker worden zag ik dat het heerlijk weer was en dus ben ik na B z'n slaapje op de fiets gestapt en zijn we samen naar het dorp gefietst! Wat boodschapjes gedaan voor de avondmaaltijd en genoten van het fietsen, van de zon..... Daar ben ik zo dankbaar voor! Hoewel het nl. voor velen normaal is om met een kindje voorop te fietsen, is dat voor mij NIET zo normaal. Er is zelfs een tijd geweest dat ik überhaupt niet eens op een fiets kon stappen, zo dik was ik! Maar nu, ik kan gewoon gemakkelijk op en af stappen en ik merk natuurlijk ook dat mijn conditie vooruit gaat, het fietsen gaat gewoon makkelijker!

De avondmaaltijd was heerlijk Raw en vol superfood! Een heerlijke salade met avocado-citrusdressing en goji-bessen! Daarna sashimi van zalm, even iets simpels (Jeroen en S aten wat anders). Mega-lekker! En, niet geheel onbelangrijk, het 'valt' erg goed!

Goji-salade met avo-citrusdressing:

  • slamelange
  • handje goji-bessen, half uurtje geweekt in schaaltje met laagje water
  • 1 kleine ui, voor de helft in ringen gesneden, andere helft in kleine snippers voor de dressing
  • paar pecannoten, fijngesneden
Voor de dressing:

  • halve avocado
  • 1 el citroensap (sap van 1 citroen ongeveer)
  • snippers van halve kleine ui (zie boven)
  • 2 el sinaasappelsap (sap van 1 sinaasappel)
  • Herbamare-zout
  • peper
  • chili-vlokken
Pureer de halve avocado, met de citroen- en sinaasappelsap, snippers ui, peper, zout en chili-vlokken (hoeveelheid naar smaak) met de staafmixer tot een dikkige dressing. Indien je het dunner wilt hebben, kun je er altijd wat water of extra sinaasappelsap aan toevoegen. Meng de salade met de uiringen, geweekte goji-bessen (zonder weekwater) en pecannootjes door elkaar en serveer het met een flinke dot avo-citrusdressing! SUPER- salade met SUPER-food!

 

Na het plaatsen van de maagband merkte ik dat salade/sla ook nog niet zo makkelijk te eten is voor me, maar ik blijf het proberen! En ik moet zeggen, met zo'n lekkere dikkige dressing ging het best goed! Ik ben blij!

Dankbaar ben ik ook voor de mooie aardbeien die ik vandaag bij de groenteboer spotte (en heb gekocht), vriendlief vindt ze erg lekker; ik eet ze voornamelijk ergens doorheen.... Die ga ik nu dus eens lekker klaarmaken voor hem, simpel gepresenteerd met een dotje Griekse yoghurt! Mmmmm!

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten