dinsdag 2 oktober 2012

Eurodisney...!

Dit weekend was één grote verrassing voor mijn oudste zoon; ik heb hem afgelopen weekend getrakteerd op een weekendje Eurodisney, samen met zijn lievelingsneefje! Hoe leuk is dat? Mijn zus en neefje stonden dus vrijdagmiddag als verrassing op de stoep en vervolgens zijn we richting Parijs vertrokken. Onderweg gegeten bij de M (waarom blijft dat zo aantrekkelijk voor kids?) en bij aankomst in het hotel zijn we gelijk lekker gaan slapen om de volgende dag niets te missen van Disneyland! Het was prachtig weer en we hebben genoten van het sprookje waarin we liepen, de details.... En voor de kinderen natuurlijk de talloze geweldige attracties! Het was super (en over 7 jaar ga ik gewoon nog een x, maar dan met de jongste, hihi!)!

Om de kosten een beetje binnen de perken te houden, en om wat makkelijke dingen voor mezelf mee te nemen, had ik een koelbox gevuld met allerlei lekkers. Zachte tortilla's (Gordita's) gevuld met zalm, gevulde dadels, blokjes kaas, wat yoghurtjes, wat walnoten, sapjes..... Zo kwam ik al een heel eind.... Op het park vond ik het wel lastig om 's avonds iets geschikts te vinden om te eten; dat is bij enkele happen van een simpele salade gebleven. Jammer, het was best fris geworden, en iets warms is dan ook wel lekker. De goede koppen koffie maakte het leed echter meer dan goed (is ook warm, tenslotte)!

De volgende dag hebben we het rustig aan gedaan en nog wat geshopt in de plaatselijke supermarkt (I love Leclerc), koffie gedronken in een onvervalst Frans barretje, en gepicknickt in de zon.... Zo was het weekend snel voorbij, maar wat hebben we genoten!

Ik ben blij dat ik een aantal gerechtjes voor mezelf had klaargemaakt, en zodoende redelijk 'goed' heb kunnen blijven eten. Blijkt dus gewoon super-belangrijk te zijn, wil je voorkomen dat je alleen maar verkeerde dingen gaat eten 'en route'. Zoek nog een supermarkt op, als je voorraad op is, daar is altijd nog wel e.e.a. te halen dat onderweg makkelijk te eten is. Ook is het handig om een bestekje, bekertje, bordje en servetten mee te hebben (of om in de auto te hebben liggen). TIPS!

Voorafgaand aan dit weekend heb ik nog een heerlijk soepje gemaakt (zie bovenstaande foto), die ik tijdens de RawFood-workshop reeds had geproefd. Zo simpel en lekker.... Ook perfect om mee te nemen naar werk, school, Eurodisney..... Hihi!

Romige selderij-komkommersoep:

  • 4 stengels bleekselderij
  • 1/2 komkommer
  • 1 kleine avocado
  • 1 cm gember
  • 1 tl appelazijn
  • 1 el miso (ik had toevallig donkere miso in huis, witte miso kan ook)
  • 1 el citroensap
  • beetje zout
Eventueel extra ter garnering:

  • halve avocado
  • hennepzaad
  • fijngesneden peterselie
Was de bleekselderij en komkommer en snijd ze in stukken. Stop ze in de sapcentrifuge. Giet het sap over in de keukenmachine of blender. Schil de avocado en voeg deze samen met de andere ingrediënten toe aan het sap. Blender alles tot een romige massa.

De soep maak je af met stukjes avocado, die je op de bodem van je bord/kom legt. Giet de soep eroverheen en versier de soep met wat hennepzaad en fijngesneden peterselie. Bovenstaand recept is voldoende voor één persoon, 1 1/2 kom soep.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten